Ads

Charlie N. Holmberg: Az üvegmágus

Megjelent a GABO SFF jóvoltából Charlie N. Holmberg A papírmágus trilógia második része Az üvegmágus.
Ennek örömére a Blogturné Klub négy bloggere mutatja be a késő viktoriánus kori Angliában játszódó, különleges, egyszerre sötét és szeszélyes kalandokkal teli történet folytatását, melyet a Disney tervez megfilmesíteni.

Charlie N. Holmberg


Az üvegmágus


(A papírmágus 2.)
Kiadó: Gabo SFF
Besorolás/műfaj: YA
Megjelenés ideje: 2017.
Fordította: Márton Zsófia
Oldalszám: 232
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 4/5
Ceony Twill folytatja papírmágusi tanulmányait, ám tanárával, Emery Thane-nel nem tud olyan könnyen dűlőre jutni, mint a tananyaggal. Amikor ő és Thane macska-egér játékba keverednek egy bosszúszomjas varázslóval, Ceonynak el kell döntenie: hagyja, hogy mások megvédjék, vagy ő próbálja megóvni a szeretteit a fenyegetéstől.
Eközben pedig olyan titok birtokába jut, amely az egész mágikus világot kifordíthatja a sarkából, és csak rajta áll, hogy képes-e megakadályozni, hogy ez a veszedelmes tudás rossz kezekbe kerüljön.

A papírmágus folytatása még magasabbra emeli a téteket, és egyaránt elbűvöli majd a fiatal és idősebb olvasókat is.

Ez az a könyv, amit nem mindig tudok hová tenni. :D Érdekes, tetszik és szeretem a sztorit, sőt mi több most már igazán kíváncsi vagyok a trilógia utolsó részére, de valahogy még mindig azt érzem ezt az egészet egy önálló könyvben is megírhatta volna az írónő. Másfelől érdekes a történet és én egy szuszra kiolvastam, annyira piszkált mi lehet a folytatás.


Eleinte voltak kétségeim a folytatást illetően, első tetszett és lehet emlékeztek azt írtam nekem valami hiányzott belőle, talán nem volt annyira összetett a történet és valamennyire egysíkúnak éreztem. Valószínűleg benne van, hogy rövid könyvek és mintha nem lenne elég ideje kifejteni az írónőnek. Hiába írom ezt, maga a mágia, szereplők és a világ elbűvölt, ott motoszkált bennem mi lehet vajon a folytatás. Bevallom nagyon kellemes csalódás ért, nekem sokkal jobban tetszett ez a rész, minden amit hiányoltam most megkaptam. Lehet egyben elolvasnám a könyvet és úgy értékelném sokkal összetettebben tudnék róla mesélni, mert míg A papírmágus inkább bevezetés volt, Az üvegmágusban összeszokottabb csapat Ceony és Thane, jobban belemerülnek az ügybe és a kialakuló konfliktusba.

Ceony tanulmányaival szorgosan halad, mindent megtesz ahhoz, hogy jó papírmágus lehessen belőle. Makacssága sokszor váratlan helyzetekbe sodorja, néha egyenesen az életveszélyes mutatványok sikerülnek neki. Hiába mindez, karakterét továbbra is nagyon kedvelem, mi több egy picivel jobban megszerettem előző kötethez képest. Csinál butaságokat s ezek lehetnek ellenszenvesek, viszont nálam pont az ellenkezőjét érte el. Elkezdtem tisztelni, látom benne a jót és a törekvést, minden döntése inkább a nagyobb jó érdekében történik, másokat szeretne ezzel megvédelmezni. Lehet így bárkire haragudni?

A tanoncokat szigorú szabályok védik, egyik legfőbb sose szeresse meg mesterét, amit Ceonyt látva és az események ismeretében tudjuk nem igaz. Még évei vannak hátra és titkol mindent ami benne van, azonban Aviosky szemfüles és átlát a lányon. Vajon Ceony meddig tudja takargatni érzelmeit?

Ha már érzelmek mi van Thane mágussal? Hiszen papír szíve van, amit Ceonynak köszönhet. Nem árulok el sokat, spoileres lenne, de kicsit jobban Thane gondolatai mögé láthat az olvasó. Jobban megkedveltem a férfit, előző részben nem éreztem ennyire emberinek, távolabbi hangnak tűnt mostani önmagához képest. 


Üvegmágusok megismerésével újabb erőt látunk kibontakozni. Tükrök, utazás és hatalmas mágia rejlik bennük. Tetszett az elképzelés, hogy egyetlen hibával végtelen rosszul is kisülhet a dolog. Máshol már olvastunk ilyet, sokszor azonban a tükrök kevésbé veszélyesek és itt ez nekem tetszett.

Az előző kötethez képest a történet sokkal pörgősebb, több helyszínen játszódik és nekem jóval izgalmasabbnak tűnt. Lenyűgöztek a különböző mágikus képességek, miként helyezkednek el eben a világban, hogyan kezelik létezésüket. Az írónő bővebben kifejtette a világ belső működését, történetre úgy érzem jobban fókuszált, néhány meglepetést is tartogatott az olvasóknak. Örülök, hogy folytattam a történetet, mert ez a rész valóban beszippantott magába, nem igazán szerettem volna visszatérni a valóságba.

Összességben ahogyan olvassátok ez a rész jobban megtetszett, szerintem az írónő bepótolt mindent amit hiányoltam előző részben és noha még picit mindig rövidnek tűnik a történet, sokkal jobban élveztem. :) Nekem tetszett és bátran ajánlom azoknak, akik még nem olvasták az első részt olvassák el mind a kettőt. 

Nyereményjáték:


Az üvegmágusban a papír anyag mellett igen fontos szerepet kap az üveg, de legfőképpen a tükör. Ismerünk számos történetet amiben tükrökben látnak, utaznak a szereplők vagy mágikus hatalommal bírnak. Most minden állomáson képet találtok egy filmből, esetleg meséből ahol valamilyen szempontból fontos szerepet játszik a tükör. Nektek fel kell ismernetek őket, majd a Rafflecopter megfelelő dobozába írjátok be a címüket.

Figyelem! A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

Híres gyermek regényből készült fantasy történet. :)



Állomáslista:
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése