Ads

Rosamund Hodge: Kegyetlen szépség

Hol volt, hol nem volt, régi nóta száll, és átalakul valami sötétté és rémisztővé. Rosamund Hodge Kegyetlen szépsége nemrég jelent meg a Menő könyveknél, a Blogturné Klub nyolc bloggere pedig összeállt, hogy bemutassa nektek ezt a kicsavart Szépség és szörnyeteg történetet. Ha velünk tartotok, lehetőségetek nyílik megnyerni a a kiadó által felajánlott regényt.


Rosamund Hodge


Kegyetlen szépség


Kiadó: Menő könyvek
Műfaj: YA
Megjelenés ideje: 2016.
Fordította: Hartinger Emese
Oldalszám: 432 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 3,5/5
Fülszöveg: Leonidas ​​lányát nyolc éven át képezték arra, hogy megölje a zsarnokot, megmentve ezzel a Királyságot, bár feláldozva saját életét.
De egy dologra nem készítették fel: arra, hogy mit tegyen, ha végzetes szerelembe esne.
“Imádtam ezt a felemelően sötét és káprázatosan szenvedélyes történetet – alig várom, hogy megjelenjen Hodge következő regénye!” – Sarah J. Maas az Üvegtrón-sorozat szerzője
“Teljesen magával ragadott!” – Alex Flinn, a Beastly – A szörnyszívű írója
Nüxet gyerekkorától kezdve arra képzik, hogy végezzen a Királyság zsarnok uralkodójával, a félelmetes és halhatatlan démonnal. De amikor tizenhét évesen beköltözik a város fölé magasodó kastélyba, rájön, hogy semmi sem olyan, mint amilyennek képzelte: főképp nem a vonzó és szemtelenül szellemes férje. Nüx tudja, hogy mi a kötelessége, és hogy bármi áron meg kell mentenie a népét, de lassan be kell ismernie, hogy menthetetlenül beleszeretett az esküdt ellenségébe… Vajon ez elég indok arra, hogy feladja a küldetését, és átadja magát ennek a szörnyetegnek?
Ebben a varázslatosan megírt történetben a Szépség és a szörnyeteg tündérmesei bája találkozik az Üvegtrón-sorozat dühös szenvedélyével.
A szerző, az amerikai Rosamund Hodge az ókori mítoszok, a középkori angol történetek és a dark fantasyk megszállottja, jelenleg Seattle-ben él hét macskájával és a plüssszörnyeivel.

Nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre, már egy ideje szemeztem vele és várólistára tettem. Elsőre egy Szépség és a Szörnyetegre hasonlító gyűjteményben találtam rá és egyből tudtam ezt el kell olvasnom. Vegyesen olvastam róla értékeléseket, de hát nem törvényszerű, hogy egy könyv biztosan tetszik nekem vagy sem.

Elsőre ami nekem szembetűnt, egyáltalán nem a Szépség és a Szörnyeteg sztoriára emlékeztet, hiszen olvastam az eredeti klasszikus mesét és láttam megannyi filmes feldolgozást, olvastam sok könyves átdolgozást. Nem, engem a Diana Wynne Jones féle Vándorló palota könyvre emlékeztet. Nagyon sok elemében felismertem a könyvet, hozzáteszem nem az animét, mert abban sok rész megváltozott és számos részlet ki lett hagyva. Többi blogger lánynak is mondtam, ha valaki olvasta, szinte biztos felismeri az elemeit, olyannyira, hogy bizonyos szereplők rejtett dolgait előbb tudtam, mint egyáltalán említés lett volna téve rá. 
Az átdolgozások egyáltalán nem zavarnak, tehát ez sem hátráltatott.

Nüx karaktere eleinte érdekes volt, bátor csajnak láttam, beleugrik a semmibe és egy szörnyeteg természetű fickónak lesz a felesége, aki már jó néhány nejét eltüntette a színről. Nincs semmi jó hír róla, hát én is félnék tőle. Megértettem miért kell megölnie és az indokokat érthetőnek találtam. Ami utána jött már kevésbé volt az. Nüx sokszor meggondolatlanul cselekszik, nem igazán előrelátó, gondolatai kevésbé megfontoltak és hiába látja szeme előtt más bontakozik ki, ő még jobban a sors ellen megy. 

Nagy szörnyetegünk, Ignifex mágiája érdekes, semmiképpen nem átlagos. Teljesíti a kívánságokat, cserébe adni kell valamit az embereknek. Elveszett karakter, ereje fitogtatásával az "amelyik kutya ugat, nem harap" közmondás jut eszembe. - Ő is ilyen. - Nüxnek idegen, valóban nem tudhatja, ám sok olyan jelzés érkezik Ignifex felől, ami utal a valódi jellemére, mindarra, ami a karaktere mögött áll. 

A történet nagyon tetszett, noha azt mondom sokkal jobbat ki lehetett volna hozni belőle. Egy kicsit ha az írónő játszott volna Nüx karakterével, kicsivel több észt kap, akkor imádnám, viszont sokszor elkalandozik a figyelme és több benne az előítélet és tagadás, mint a reális gondolkodás. 

Árny karaktere nagyon érdekes lenne, sok csavarral bevonná szerethető karakternek az írónő, ám nálam pont ellenkezőleg hat, egyre jobban nem kedveltem. Képtelen voltam a szerepét megszeretni, teljesen látszik a hátsó szándék minden megmozdulásnál. 
Ezek sem zavarnának ennyire, ami legjobban rossz szájízt hagyta benne, az bizony az utolsó 20% és a végkifejlet. Nem tudtam megérteni Nüx motivációját, Ignifex is kifordul magából és senki nem tudja mit akar a másiktól. A vége pedig ilyen "mivaaan" érzést hagyott bennem. Ezek amik igazán nem tetszettek.

Negatívumok ellenére azt mondom sokak számára szerethető lesz a könyv. Ignifexet imádtam, ő tuti nálam top kategóriás fantasy pasi. Neki a karaktere kidolgozott, kellően rejtélyes és vad, mégsem egy pszichopata. Történet olvasmányos, mindennek ellenére nem bírtam letenni és alig vártam, hogy mi fog történni. Nüx butaságát sokszor megértem, mivel az ő családja ebbe a világnézetbe skatulyázta bele, sok résznél nem problémáztam mit csinál.
Egyszóval tényleg jó könyv, ha nem zavartak volna az apróságok, akár imádnám a Kegyetlen szépséget. Picit jobban átolvassa írónő, jobban odafigyel ebből simán egy 5*-os könyvet lehetett volna összehozni, nagyon picike hiányzik hozzá. 
Szerintem sokan fogják imádni, nem mindenki olyan érzékeny a karakterekre, mint én.

Összességében szerettem a könyvet, izgalommal olvastam és kíváncsi voltam mi fog történni. Tetszett a történet, Ignifex karakterét imádtam, leírásban könnyed és érthető a sztori, egyszóval minden megvolt benne, amitől szerethető ez a könyv. Ha a vége más lett volna, biztosan jobban szeretném és minden olvasó jobb szájízzel teszi le.

Mit ajánlok mellé?

Diana Wayne Jones: Vándorló palota
Naomi Novik: Rengeteg
Sarah J. Maas: A Court of Thorns and Roses - Tüskék és rózsák udvara (hamarosan)




A "szörnyeteg" karakter


Visszaolvasva a klasszikusokat, sok esetben találkozhatunk alakváltós, szörny mesékkel, ahol a szörnyeteg romantizált karakterré válik. 
A legtöbbször olvasni lehet, hogy igazából a szörny tulajdonságai a férfi belső vívódásait és rossz tulajdonságait nagyítja fel és mese az álarc alatt megbújó igazi emberről.
Haha. 
Na most figyeljetek. :D

Tudtátok, hogy az eredeti Szépség és a Szörnyeteg sztori egy folklór tündérmese? Még ez talán nem is újdonság, de vajon miről szól a mese, azon túl, hogy egy szép mese? - Szerintünk.

Ha pici visszatekintünk a történelemben, 16 éves korban a nők feleséggé váltak, legtöbbször ezek a házasságok előre elrendezettek voltak. Az eredeti Szépség és a Szörnyeteg meséknek a célja tündérmesébe rejteni az előre megbeszélt házasság folyamatát, a kiszemelt férfiből szörnyeteg válik, a női ideál elcsúful és nem a lányok álma lesz, ahogyan legtöbbször a kiszemelt férfi sem az volt. Másfelől Belle (Szépség) ekkor 16 éves, éppen a házasság korába lép, az apja pedig őt ajánlja fel a szörnyetegnek. Az eredeti mese bújtatottan magába foglalja ezt a házassági folyamatot, ráadásul első mesékben a bújtatott szexualitás megtalálható volt. 

Legelső lejegyzésben a Szörnyeteg szülei meghaltak, utána zaklatta a gonosz tündér, hozzá akart menni, de a visszautasítás miatt szörnyeteggé változtatta, a szépség pedig a jó tündér volt, akinek nem hitt, végül a rossz házasságtól mentette meg a Szörnyet. Tisztán kirajzolódik, ez nem volt túl kedves mese, hamar elmosta a közismert Szépség és a Szörnyeteg történet, amiben nincs molesztáló tündér és Belle (Szépség) is csak egy kereskedő lánya. Siker pedig biztosított, egy átlag kereskedő lánya szimpatikusabb a közember számára, mint egy tündérkirálynő...

Rengeteg tündérmese szól elvarázsolt lényekről, nem emberi férfiakról, akikből férj lesz. Lehet meglepődnétek mennyi.
Bizonyos Aarne-Thompson mesekatalógus tündérmeséket kategorizál 2399 csoportban, amiken belül különböző alcsoportok vannak betű szerint kategorizálva. A 425 C. ahová a Szépség és a Szörnyeteg be lett sorolva.
Az alábbiak tartoznak a kategóriába:
Fő csoport: 300-749 Mágikus Mesék
   400-459 nem emberi vagy elvarázsolt feleség/férj vagy más családtag
       425-449 Férj
             425: Az elveszett férj megtalálása
                    425C: Szépség és a Szörny
Kritérium: Az apa egy éjszakát misztikus helyen tölt, ahonnan elvesz egy rózsát, ezután megjelenik az állat, akinek odaígéri lányát (esetleg önként megy.) Nem aludhat otthon. A lány majdnem halottan találja férjét és megtöri a varázst egy öleléssel. (Nincs feladata, nem kell semmit megtalálnia.)
A különböző folklór mesék kategorizált listáját ITT találjátok. Sőt, ha tudtok angolul, sok eredeti mesét megtaláltok.

Egyébként számos mesében jelenik meg a szörny férj jelöltként. Kedvencem a Hollókirály, most megtudtam ez a 425N kategória. A folklór mese hasonló, egy madár király zsarolással magához kényszerít egy lányt, aki beleszeret, ám az átkot meg kell törnie.

Mégis mi értelme a sok szörnynek? Egyfelől a szörnyek morálisan utalnak arra, nem a külső számít, másfelől a lányoknak mese az előre elrendezett házasságról, hogy jól is végződhet. 
Miért vonzó ezután? Mert a szörny legtöbbször erős és a nők ösztönösen az erősebb egyedekhez vonzódnak, akik meg tudják őket védeni. Másfelől a legtöbb mesében kiderül, a szörny külső alatt egy érző, bátor szív lapul, nem járt rosszul az ara.

Nyereményjáték

Rosamund Hodge Kegyetlen szépség című regénye a világhíres Szépség és szörnyeteg történetet dolgozza fel nem hétköznapi módon. A mostani nyereményjátékban a Disney verzióban megismert dalokból láthattok egy-egy jelenetet, nektek pedig a rafflecopter megfelelő dobozába kell beírnotok a dal címét. A helyes választ adók között kisorsolunk egyet a Menő könyvek által felajánlott regényből.

Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.





Állomáslista:
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése