Ads

Mary Nichols - Két világ


A II. világháború családokat, életeket forgatott fel fenekestül, és döntött romba véglegesen. A General Press Kiadó gondozásában a napokban jelent meg Mary Nichols: Két világ című regénye a világháború olyan arcát mutatja meg, ami nem szerepel a tankönyvekben. Tartsatok a Blogturné Klub három bloggerével, akik a köteten kívül egyéb, a történethez kapcsolódó extrákkal is várnak Titeket, s ha a turnéval tartotok, megnyerhetitek a könyv egy példányát!

Mary Nichols


Két világ


Kiadó: General Press
Kategória: történelmi romantikus
Megjelenés ideje: 2016.
Olvasott nyelv: magyar
Fordította: Seregi Márton
Oldalszám: 328
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 4/5
Élj ​​a jelennek, és higgy a jövőben!
Louise Fairhurst kimerült, megviselt tanítványaival az éj leple alatt érkezik meg egy barátságos norfolki faluba. Hosszú út áll mögöttük. Egyenesen Londonból jönnek, de nem azért, hogy egy jót kiránduljanak – kitelepítették őket, miután Hitler lerohanta Lengyelországot, és a kormány a főváros bombázásától tartott.
A fiatal tanárnőnek hirtelen nagy felelősség szakad a nyakába: nemcsak a gyerekek nevelőjeként kell helytállnia a vészterhes időkben, de anyjuk helyett anyjuknak is kell lennie. Bár a szokatlan feladat félelemmel tölti el, furcsamód mégis felszabadítólag hat rá: így végre elmenekülhet elnyomó, erőszakos apja uralma alól. A gyerekekkel együtt szép lassan beilleszkedik a falu lakóinak életébe, és barátokra is talál, de a háború pusztításait mindnyájan megszenvedik. Aztán egy véletlen folytán összeismerkedik Jan Grabowskival, egy lengyel pilótával, a két világ találkozása pedig megrázó változásokat hoz mindkettejük életében…
Mary Nichols regényének főhősei a háború poklában küzdenek a boldogságukért, miközben próbálnak hűek maradni önmagukhoz.

Tetszett a könyv, a történet, igazából az írónőtől első könyvem volt és nagyon kíváncsi voltam rá. Kellett aludnom rá, mert számomra teljesen logikátlan részek voltak benne, amivel nem tudtam összeegyeztetni a lelkiismeretességet, rácáfol a pszichológia tanulmányaira, de ha máshogy nézem, Jan saját erkölcsére is duplán rácáfol és nem is értem ezt a részt. Ki fogom fejteni.
Előre bocsájtom, lesznek benne spoilerek, de igyekszem csak a legszükségesebbekre bocsátkozni.

A történet visszarepít minket a II. világháborúba, ami ha engem kérdeztek nem távoli múlt, sokat hallgattam meséket róla. Visszatérve. Lousie mást szeret, Jannak felesége van és a háború szörnyűségei közben találkoznak. Lelki támaszt nyújtanak egymásnak a legsötétebb órákban és szépen lassan kialakul közöttük valami több, mint barátság. Elveszett lelkek, akik meg akarnak nyugodni, tökéletesen megértik egymást és összhangjukat még a háború zaja sem ronthatja el. Szép a kapcsolatuk, tényleg azt tudom mondani Lousie szerelmes nem ismer mélységet és csak tisztelni tudom.

Gyönyörű történet ebből a szempontból. Nagyon meghatott és sokszor megkönnyeztem a főszereplőket és helyzetüket. Ismerve a háború nehézségeit megértem mennyire fájdalmas volt nekik mindennap. Picit úgy fogalmaznék, a sivatag tüzében gyökerező rózsa a kettőjük érzelme. Kissé lehetetlennek tűnik, mégis igaz. Nemes, nem látok benne semmi rosszat, tisztaság övezi őket, s érzéseiket.

Ikonikus kép a II. világháborúból.
A könyv szerelmi története, karakterei lenyűgöztek. Egyszerűen ámulatba ejtett. Nem éreztem erőltetettnek, vagy túl nyálasnak. Sokszor átél Lousie és Jan borzalmakat, elutasítást, olyanoktól is, akiktől legkevésbé számítanak.

Jöjjön a fekete leves, mi az amiben nem tudtam egyetérteni. Legfőképpen Jan meglátásával, döntésével. Most fog jönni a spoiler. Háború után visszamegy Rilkához, mert az erkölcse ezt diktálja. Na, ez ami totál minden irányból sántít. Először is, abban az időben már elfogadott volt a válás, főleg nem nemesek körében és ha katolikus szempontból nem is, de jogilag igen. Fogjuk rá Jan lelkiismeretére. - Ergo otthagyja gyermekét, a nőt akit szeret, mert van egy neje, akivel 6 éve nem találkoztak és számára idegen. Pont, hogy nem a lelkiismeretére hallgatott, mert a Rilka lelkileg, névileg halott volt, egyik sem szerette a másikat igazán, akkor most miről beszélünk?  Lányát nem kereste 15 éven át és ez jó emberre vall? Álszentség az egész. 
Akkor nem lett volna igaz az álszentség, ha Rilkának bevallja amik történtek, viszont ebben az esetben teljesen meghazudtolta magát Jan és nem látom a nemes cselekedetet. Ha ezt nem veszem figyelembe, Jan katona volt, traumák érték, az egész értékrendjének meg kellett változni, viszont semmi ilyet nem látok rajta.

Visszatérve. Ha ettől elkanyarodok és nem veszem figyelembe, hogy két órán keresztül őröltem magamat emiatt és dühöngtem, imádtam a könyvet. Ha valaki félreértené, nekem Jannak ez a felfogása az, ami teljesen logikátlan és nem láttam értelmét. Ettől függetlenül Lousit imádtam, ő megtestesíti az igazi erős nőt. Cselekedetei annyira természetesek, érthetőek, benne megtaláltam a nyugalmam forráspontját. 
Lousie döntéseit megértem, gyermekét megtartotta és ha Jan menni akart, nem állta útját, hiszen felnőtt emberek szabad akarattal. Ezért Lousi ezzel a felfogásával nagyra nőtte szememben magát. Lehetne úgy fogalmazni, ami Janban zavart, az Lousie esetében egyensúlyban volt, emberivé tette.

Összegezve imádtam a könyvet, biztosan újra fogom olvasni. Az érzelmek leírása, megtestesítése gyönyörű, Lousie karakterével könnyedén tudtam azonosulni, megkedveltem nagyon. Jannak nem sikerült belopnia magát szívembe, viszont összegezve a történetet - az ember esendő, követünk el hibákat. Még ő is megtehette. :) Nem ítélkezek felette végső soron.

Nyereményjáték:

A regényhez kapcsolódó nyereményjátékunkban most a II. világháború hadműveletekhez kapcsolódó történelmi tudásotokat teszteljük. Nem kell megijedni! Minden állomáson rövid leírást találtok egy-egy hadműveletről, a feladatotok pedig az, hogy a hadművelet nevét a Rafflecopter megfelelő sorába írjátok!

Figyelem! A sorsoláson az vesz részt, aki minden állomáson helyesen válaszol - a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz!

Állomáson található hadművelet leírása: Ez a hadművelet egy 1940 tavaszán tervezett balti-tengeri hadművelet volt a Brit Királyi Haditengerészet részéről. Célja a német tengeri kereskedelem akadályozása.
Segítség: a hadműeletet egy “nagy” orosz cárnéról nevezték el.


Állomáslista:

08.24. - Szembetűnő
08.26. - Könyvvilág
08.29. - Insane Life
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése