Ads

Oliver Bowden - Assassin's Creed: Egység

A Blogturné Klub néhány tagja idén is kockáztatta az életét, és beépült az Orgyilkosok és a Templomosok közé. Ezúttal az 1789-es Párizsba látogattunk, ahol épp elkezdődött a Francia Forradalom. Négy állomáson át fogjuk nektek elmesélni két bosszszomjas főhősünk, Arno és Élise drámai és kalandokkal teli történetét.

Oliver Bowden


Assassin's Creed: Egység


( Assassin's Creed 7.)
Kiadó: Fumax
Műfaj: 
Kategória: fantasy
Megjelenés ideje: 2015
Olvasott nyelv: magyar
Fordította: Bayer Antal
Oldalszám: 456 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
ISBN: 978-615-5514-13-5
Pont: 4/5
  „Megvertek és elárultak, megölték az apámat. Bosszút állok – bármi áron”

1789. Párizs varázslatos városában felvirrad a Francia Forradalom hajnala .  Az utcakövek vértől vöröslenek, ahogy a  nép fellázad az elnyomó arisztokrácia ellen. De a forradalmi igazságszolgáltatásért komoly árat kell fizetnie minden embernek…
Miközben a gazdagok és a szegények közötti választóvonal minden korábbinál szélesebbre nyílik, és egy nemzet önmagát tépi szét, két fiatalember, egy férfi és egy nő, bosszút akar állni mindazért, amit elveszített.
Arno és Élise hamarosan az Orgyilkosok és a Templomosok évszázados küzdelme kellős közepén találja magát – egy olyan világban, amelynek halálos veszedelmei minden képzeletet felülmúlnak.
Az Ubisoft díjnyertes videójátéka alapján.

Nem játszom a játékkal, nem ismertem a világfelépítést sem. Ami viszont megfogott az a bérgyilkos szó, igen, tudom, valóban az egész sorozat erre épül, eddig mégsem hozott lázba. Most viszont kíváncsivá váltam, mi tarthat ennyi embert lázban, mi olyan izgalmas a könyvekben. Fülszövege alapján jónak ígérkezik, hát miért ne.
Végül megérte elolvasni, nagyon megtetszett és szerintem az előző kötetekre is sort fogok keríteni.

A történelmi részletek és elképzelt fantasy világok összemosása nagy kedvencem a könyvekben, ezért külön piros pontot számoltam fel. A történet izgalmas volt, imádtam, ahogyan a templomosok és bérgyilkosok közötti viszály alakul, próbálják a másikat kijátszani.
Úgy éreztem, inkább karakterinformációkat kaptam. Valóban betekintettem a történet hátterében, de mivel előzőleg többször leírta az író, ezért kevésbé volt részletes.
Megfogott a főhősök története. Részben, mert a női karakterek ritkán vannak ennyire erősen jellemezve, még ha bosszúra is szomjaznak, legtöbbször a női aspektus közbejátszik. Azonban itt ezt nem éreztem. Elise nem inog meg, határozottan tudja, mit akar. Sajnos néha pont ennek a határozottságnak a csapdájába esik, mert némi forrófejűség is társul.

Elissel kapcsolatban vegyes érzéseim vannak. Egyfelől nagyobb megkedveltem, mert belevaló lány és a saját feje után megy, ahogy ezt most írtam is. Tetszett a vagány hozzáállása és cselekedeteinek súlya. Másfelől néha teljesen átbillent egy kislány színvonalára, aki azért sír, mert nem azt kapta, amit akar. Nem éreztem egyensúlyt, inkább érzelmi hullámvasutat olvastam. Hol imádja Arnót, két perc múlva megfojtaná egy kanál vízben. Furcsa volt nekem ez és emiatt végül mégsem lett nagy kedvenc női karakterem. Túl sok volt az én ízlésemnek a lány hangulatváltása.

Arno aranyos srác, részben Elis apja neveli fel, nincs különösebb kötődése vérszerinti apjával. Ezért is furcsa néha számomra Elissel való kissé bipoláris kapcsolatuk. Igen, valóban bérgyilkos lesz, de valójában Elis egyiket sem akarja. Nem jó, ha templomos, de az sem, ha bérgyilkos. Számos dolgot eltitkolnak Arno elől, végül saját maga döbben rá mit is rejt a múltja. Szeretne bosszút állni, amik történtek, ezzel pedig még jobban eltávolodik Elistől.
Mivel Arno olvassa Elis naplóját, ezért szerintem lényegesen kevesebb információt kapunk az ő oldaláról, amit hiányoltam.

Igazából a történet a bosszúra és a templomosok valamint bérgyilkosok közötti ellentétre koncentrál, valamint betekintést nyerhetünk Arno múltjának egy darabjába. Középpontban inkább Elise áll, aki a kislányból igazi bosszúszomjas nővé válik.
Nem túl vidám, már az elején megtudjuk mi történt, mi lesz a végkimenetel, azonban érdekes olvasni néhol a váltott szemszögeket.
Aki romantikára vágyik, annak biztosan nem ezt a könyvet ajánlom, nem tűnik hangsúlyosnak, és ami van, picit erőltetetnek érzem. Azonban ha imádod a fantasyt, mégsem játszol az Assisn’s Creeddel, nem olvastad a sorozatot, akkor ajánlom, mert az előzmények nélkül is érthető. Nincs függővége, ami miatt szenvednél, nagyon kellemes egykönyves olvasmány. 

Nyereményjáték:


Minden állomáson találtok egy-egy (összesen négy) kérdést. Válaszoljatok helyesen mindegyik kérdésre, lájkoljátok a Blogturné Klub és a Fumax Facebook oldalát, hogy esélyesek legyetek egy Assassin’s Creed: Egység példány megnyerésére.

Milyen történelmi esemény idején játszódik a könyv?

Figyelem! A kiadó csak Magyarország területére postáz, a győztesnek pedig 72 órája van válasz e-mailt küldeni, ellenkező esetben új nyertest kell sorsolnunk.


04/04 CBooks
04/06 Könyvszeretet
04/08 Függővég
04/10 Insane Life

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése